HTML

hé, 68!

Negyven ugyebár. Ez az életkor valahol félút, bár azt mondják, minden csak most kezdődik. Na nézzük, mi volt eddig, és mi jön eztán! Írok arról, ami zavar, ami teccik vagy fordítva. Amit szeretek esetleg szerettem. Néhakicsitnagyon magamról. Titkokról, árnyakról. Ez van negyven tájékán.

Friss topikok

2008.10.22. 11:56 bé mint esz

Az álmok nem hazudnak

Néhány napja egy barátnőnk családjával álmodtam. Teljesen szokványos, hétköznapi helyzet, a papa épp lovaglópálcáját keresi, lovasoktató. Mosolygunk egymásra, mondom, meglesz az Kornél, ne idegeskedj. Snitt.
Reggel, felébredés után eszembe jut az álom, mesélem. Majd hozzáteszem, szerintem ma megszületik a gyerek. Az van ugyanis, hogy a barátnőnk mindennapos várandós. Pontosabban volt. Aznap ugyanis megszületett a gyönyörűséges Juli.
Én meg megálmodtam.

Álmodtam nemrégiban apával is. Rengeteget beszélünk anyámmal, vajon tudta-e apa, hogy gyógyíthatatlan beteg, készült-e a halálra, mert velünk erről nem volt hajlandó beszélni. Az orvosok meg még nekünk se mertek ilyesmit mondani, nemhogy neki. Szóval álmomban megjelent apa. Ahogy jó emlékezni rá. Kövérkésen - bocs apa, de így volt -, és roppant jókedvűen. Átölelt (most ezen mindjárt bőgök), és azt mondta, "persze, hogy tudtam. De azt is, hová megyek majd." Jó lenne azt hinni, ez üzent.

És még egy, régi történet. Még főiskolás koromban összehaverkodtam a vonatbüfében - mindig ott ültünk - egy lánnyal. Aztán persze rögtön kiderült, ugyanazt a szakmát műveljük, pardon, nyögjük és imádjuk. Évekig tartottuk a kapcsolatot, többnyire tudtunk mindenféle szerelmekről, volt szerelmekről, kínlódásokról, örömkről. Azt is tudtam, hogy ezt a lányt a mamája nevelte fel - egyedül. S hogy nagyon jóban vannak egymással. Soha nem találkoztam a mamájával.
Aztán jött az álom. Az anyukával talákoztam, az mondta, mennyire örül, hogy mi összekeveredtünk. Meg hogy hívjam csak bátran a lányát.

Másnap hívtam. Mondom A-nak, képzeld, úgyse hiszed, a mamáddal álmodtam! Fura, nem?Csend, óriási, semmihez nem hasonlítható csend a telefonban.
- Mi baj? - kérdem.
- Tegnap temettük anyát. Csendben ment el. Senkinek se mondtam...

Csak hallgattam a nagy tapintatlanságomban, felesleges volt magyarázkodni.
De azóta nem értem ezt az egészet.
Mert ugye nem jelekkel álmodom, amiket aztán jól lefordítok a Krúdy féle álmoskönyvből, hanem személyekkel. Megérzésekkel.
Nem gondolom, hogy ez valami különös képesség lenne, tulajdonképpen örülnöm kellene neki, hogy valamilyen intergalaktikus rend lévén létezik másfajta átjárás a tudatalattiba (húhh!), de azért fura. Kissé félelmetes is.

Veletek történt már ilyen?

4 komment

Címkék: halál születés álomfejtés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajaj68.blog.hu/api/trackback/id/tr93726234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

izadóradanken · http://mertmegerdemled.blog.hu 2008.10.23. 08:04:36

El kell, hogy keserítselek, ez úgy ahogy van marhaság. Az álmainkban csak az van benne, amit mi akarunk. Nem mások használják fel arra, hogy üzenjenek általuk, hanem éppen a te tudatalattid üzen neked. Talán, hogy megnyugodj, vagy felhívd a barátnődet. Intergalaktikus rend van, csak fölösleges összekeverni az álmokkal. Bocs!

izadoradanken 2008.10.23. 08:30:52

Hát tudod bertucco, borzasztó lehet úgy élni, hogy a világot, csak mint fizikai és kémiai képletekben leírható egységet nézed. Amiben nincs helye jeleknek, tündéreknek, ahol nincs más létezési forma, csak amit ismerünk. Vagyunk mi emberek, ebbéli formánkban és ennyi. Meghalunk, majd jön valaki más. Csakhogy fogalmunk sincs arról, az a valaki honnan jön és hová tart. Nem tudhatjuk, de ez a tapasztaláson kívüli világ.
Bé mint esz, igenis hidd el az álmaidat! Nem véletlenül jönnek. Mert véletlenek nincsenek - lásd intergalaktikus rend :-)

Ventura Blvd 2008.10.23. 19:30:58

Szerintem is megtörténik, hogy megálmodunk valamit. Velem is történt már ilyen. De nem tudom eldönteni, hogy azért e, mert napközben sokat foglalkoztam valamivel, ami betör az álmaimba, esetleg véltelen a dolog, vagy tényleg valamiféle megérzés.

bé mint esz 2008.10.24. 20:46:01

Hát, eldönteni én sem tudom. Ha így lenne, bizonyára már ebből élnék, és nem is túl rosszul. Te mit álmodtál meg?
süti beállítások módosítása